SNĚTE DÁL

Často slyším od mladých lidí snění, to pro nás není, my na to abychom své sny uskutečnili, potřebujeme hlavně peníze, nikdy jsme neměli možnosti, jaké jsou dnes a tak u nás pravidlo lehce nabyl, lehce pozbyl nemá co dělat, věcí si vážíme a velice dlouho nám musí sloužit, je pravda, že někdy mám pocit, že více musíme sloužit my jim, aby měli dlouhou životnost a aby vydrželi. Dám vám takový jednoduchý příklad, koupila jsem si takové to nové koště na vytírání, naletěla jsem na reklamu, jak se sešlápne pedál a ono se to krásně vypere a vyždíme, no samozřejmě, hned první týden se polámalo vše, co se polámat mohlo a tak můj manžel udělal opatření, co bylo k polámání, nahradil železnými součástkami a násadu udělal dřevěnou, věřte nebo ne, ono to perfektně slouží, protože myšlenka a nápad je to dobrý, jen se tomu museli vychytat mouchy a tak vám řeknu, že nesním o princi, já ho mám doma. A jestli se dožijeme za pět let té padesátky co spolu budeme tak věřte že sním o tom jak velká to bude oslava, jak celá rodina bude pohromadě a budeme šťastní. 
Teď v tuhle chvíli vám chci ukázat i jiné starší lidi jak i ve stáří si dokázali splnit své krásné sny a naplnit to co v mladém věku zameškali starostmi a třeba péčí o rodinu, financováním studia pro své mladé potomky a na stará kolena teprve přišla řada na jejich sny.
 Půdní vestavby se mě moc líbí je to obrovský prostor, který je možno využít a předělat na krásné bydlení, líbí se vám také tak jako mě ? Mám známé, kteří z půdy vytvořili tak něco pěkného, jako na těchto obrázcích, takže trochou píle jde své sny i zhmotnit, jsou tisíce nevyužívaných půd na kterých se hromadí prach a staré krámy, ale i z těch, při troše snahy jdou vytvořit moc hezké věci. Stálé naříkání my na to nemáme peníze ! nic to neřeší, vraťme se ke zlatým Českým ručičkám. 

 Tam kde jsou lidé pracovití a rodina si navzájem pomůže je možné společnou prací udělat zázraky i bez obrovských částek nastrkaných bankám do chřtánu, stačí dát dohromady trochu peněz, píle a sen je na světě, Já věřím že takových lidí je mnoho a také vám to chci přiblížit těmito příklady. 

Tihle lidé si své sny splnili a jsou šťastní a spokojení. 
 Tohle už jsou opravdu velké sny, ale když jste trpěliví a pracovití, vše je možné, jen sněte a těšte se každý sen se může splnit.


Kdysi jsem byla švadlenka, která naentlovala tisíce metrů kanýrů, nařasila a našila různé draperie a hadříky na oknech, to byla má vášeň, Dnes to již vyšlo z módy, ale některé stále ještě používám, tam kde je stylový nábytek, tak tam se tyto starožitnosti stále ještě snažím používat, je mě líto je vyhodit. Vzpomněla jsem při této úvaze na paní Růžičkovou, jak chválila svého muže, jaký je to obětavý člověk když jí žehlí noční košili, je to prý důkaz lásky, protože je to osm metrů látky, tak i já dokazuji lásku ke své práci, tím jak tyto textílie žehlím tři hodiny, a vnučka mě říká, “ babi proč to nevyhodíš“ ?

Náš sen jsme si nesplnili, ale v rámci svých možností jsme měli hezký život, nikdy u nás nepracoval žádný řemeslník, vše jsme dělali vždy vlastníma rukama, a jak se říká v jednom starém Českém přísloví, je u nás devatero řemesel a desátá je bída, víte vážení, ono prý teď u nás v Čechách vládne nové pořekadlo. že z práce ještě nikdy nikdo nezbohatl.Nejsme bohatí na peníze, vidíte, ani koberce nemáme, ale jsme nejbohatší na světě, víte proč ???


Hezké snění

24 thoughts on “SNĚTE DÁL

  1. Když si člověk něco hodně přeje a hodně se snaží, dokáže některé sny proměnit ve skutečnost. Tím zdaleka nemyslím tyhle honosné interiéry, i když se mi moc líbí. My máme podkrovní byt, který jsme si vybudovali tak říkajíc „na koleně“, ale za nic na světě bych ho nevyměnila, jenom bych celý náš domek nejraději přenesla na nějaké klidnější místo, to mi ještě chybí ke spokojenosti.
    Moc pěkný článek, Aničko. Když u tebe něco prohlížím a čtu, občas se sama nad sebou zamyslím.
    Přeji ti pěkný zbytek dne. Hanka

    1. To se mě moc líbí, jak používáš s naprostou samozřejmostí, slovíčko to bych, to je dnes vzácné, mnoho lidí si nechává i vyměnit žárovku, pokud jim praskne a já si vážím lidí co mají snahu si svou budoucnost řídit a budovat. Je sice pravda že je potřeba dát lidem práci, ale dnešní firmy si účtují za každou hloupost, tak horentní sumy, že by nebylo od věci, aby dostaly trochu za vyučenou a lidé zase spoléhali na své zlaté ručičky.

      1. Aničko, my jsme si podkroví budovali dávno před revolucí, zadávat firmám jsme nemohli nic, protože nebyly peníze. Ovšem pravda, je, že po revoluci se všichni snažili odvádět kvalitní práci, rozjížděly se soukromé firmy, o zákazníky se pomalu praly a dělaly jim pomyšlení, to už ale dlouho není pravda!

        1. Ono zdaleka nejde o to co jsem řekla, ve smyslu práce, nebo práce firem, já vím, že slušní podnikatelé to mají také těžké, já umím počítat a mám jakýsi pozorovací talent, nedávno jsem měla jednu firmu na očích, pokládali novou střechu a zateplovali velký dům, dělali to dva měsíce a cena byla půl milionu, dělalo to deset lidí, dva měsíce, takže je to dvacet pět tisíc na jednoho člověka, a pokud to spočítám, tak ta firma musí zkrachovat, kde jsou náklady, materiál, platby a daně, A otočím-li to a vezmu to s hlediska toho zadávajícího, tak ten aby se šel oběsit, protože půl milionu bude splácet dvě generace, tak kde je chyba ? Z obou pohledů je to šílené. Můj manžel by si takovou práci udělal sám a cenu jsme spočítali na padesát tisíc, včetně materiálu, sice by mu to trvalo podstatně déle aleeeé. To jsem hlavně chtěla říci té mladší generaci, my už to nějak dojdem a mladé mé články ani nezajímají, a oni zadruhé myslí naprosto jinak, bohužel.

          1. To bylo zajímavé porovnání. Ano, když se to rozpočítá na člověka, náklady, odvody, tak to není velká částka. Ale když se to spočítá na celkovou položku, tak to je na sednutí na židli a zapití něčím ostrým.

    1. Grazie per la visita, sono felice ogni vostro commento e io di tanto in tanto visitare il vostro blog e sono sempre entusiasta. Anna abbraccio
      Obrázky a Animace pro Lide

  2. bonjour mon amie ANNA

    un tout bon lundi je te souhaite et une

    encore une belle journée ensoleillée

    mes bisous tendresse

    gros poutoux de ma louve Laika

    martine

    j’ai aussi acheté un balai a pédale et il c’est aussu brisé

    1. Je sais ce que vous rêvez, cher Martin, un petit loup chiot, je vous souhaite de faire de votre rêve. Belle nouvelle semaine, et je vous embrasse du fond du cœur. Anna

  3. Nápodobně, Anno, nápodobně 🙂 Já kdysi navíc byla myšička myškovitá a velké ciráty s parádou dodnes nedělám, chodím v praktických věcech. Teď jsem byla na „candrbále“ a měla lepší společenské, po letech i rozpuštěné vlasy – a kolegové ani známí mne nepoznali 🙂 Takže si na stará kolena opět plním i ten nejstarší myšiččí sen Popelky, co vejde do sálu a je krásná a všichni užasnou 😉
    Jste mi to teď připomněla 😀 Ty ostatní sny se plní jaksi dál…

    1. Tak tenhle je takový ten náš holčičí, a občas si také namaluji nějaký ten slušný obličej, vyrazím mezi lidi, a není mě to nic platné, když jsem ještě chodila do práce měli jsme tam takové toho ctitele žen, gentlemana, co ještě uměli ruku políbit, a krásně děvčatům lichotit, nedávno jsem ho potkala, a on mě také nepoznal a to ne proto, že bych vypadala jako popelka , spíše naopak. Budu muset začít snít spíše o nějaké dietě a zkrášlovacím procesu.

      1. Aničko, dej se do gala, udělej si VIP den, zajdi si třeba na pedikúru, na manikúru, na kosmetiku a ke kadeřnici (nemusíš všechno naráz). Odpočneš si, dostane se ti péče, a dáš holkám vydělat…
        P.S. včera jsem se dobře pobavila, doporučila jsem jedné klientce sérii cviků na krční svaly, že se jí hodně uleví a že jí to pomůže, a ona celár ozradostnělá mi sdělila, že je to senzační, že mi za ry rady děkuje, že bude cvičit, a že mi tedy na masáž už nebude chodit, protože to nebude potřebovat.
        Takže jsem pozbyla další klientku. Jak se říká, každý dobrý skutek je po zásluze potrestán.

        P.S. abych nemluvila od tématu, ty upravené místnosti jsou úžasné, pochopila jsem to tak, že většina fotek je z tvého vlastního domu – je to nádhera. Ale, Aničko, ty máš doma neuvěřitelný poklad, šikovného manželka, který se umí postavit k práci. Někdy snaha nestačí, pokud je člověk kopyto, může napáchat víc škody než užitku. Ale taky je fakt, že někdy voláme odborníky i tam, kde to není potřeba. (Ta výměna žárovek mě pobavila, to je jedna z věcí, které se dají zvládnout v pohodě. Tedy, pokud někdo nevlastnílustr, ktzerý se musí spouštět jeřžábem, aby se k němu dalo dostat..

        1. Musím konstatovat, že mám pocit milá Vendy, že mě vidíš, musím tu moji kameru zkontrolovat, jestli nepodvádí a nezabírá mé intimní chvíle, ona když je v provozu, svítí modře a já to poznám, jak tak čtu, to co píšeš, mám o té lumpácké kameře pochyby, protože, vlasy mám hrozné, ke kadeřnici nechodím, nehty na rukou i nohou, jsou kapitola sama pro sebe, artróza dělá své, krční páteř to je k nevydržení, ty mě určitě vidíš, jinak to není možné, protože tak zoufale opravdu vypadám a udělat to co mě radíš to by byl čin odhodlání !!!
          Ten dům, opravdu není můj ale opravdu, je tam jen jedna fotka a ta je srovnatelná s některými v jiných článcích, můj domeček je miniatura v tom srovnání a dá nám už mnoho úsilí jej udržet v pořádku. Děkuji za popovídání s babkou, dělá mě to velkou radost. Anna

  4. Sním už od dětství a rád si sny plním. Myslím,,že je to jeden z důvodů, proč jsme tady – splnit si své sny. Snít ale nestačí, člověk musí něco pro splnění svého snu udělat, něco obětovat a odměna se dostaví. Já mám odměn požehnaně a jsem za všechno vděčný, zejména Bohu. Díky za hezký článek i návštěvy a komentáře u mne, taky někdy nestíhám na vše reagovat, to víš, dvě malé děti, jedno má měsíc i s cestou z porodnice 🙂

    1. Tak to tedy nejen blahopřeji, ale říkám tak, jak se to kdysi říkalo pánbu požehnej a to opravdu od srdce a s láskou, ať ten nový boží dar, přinese jednou světu něco krásného.
      Obrázky Animace
      <

  5. Aničko, nějak se mi u tebe nedaří dávat komentáře. Pomalu mi to nabíhá a někdy mi to spadne úplně. Tvé články čtu. Líbí se mi Tvůj podzimní blog a padající lístečky. I já mám ráda kanýrky a řasení….a také si sním…. Nikdy nebudu bohatá, ale chci být šťastná. Chci, aby moje děti byly spokojené, šťastné a aby vyrůstaly v lásce. Aby se nebály jít domů, ale aby věděly, že tu pro ně vždy jsem. Děkuji za Tvé články i za komentáře u mě. Krásný podzim, Aninko.

    1. Milá Amelie, není důležitý nějaký statistický počet komentářů, ale to co si chceme říci, já u tebe také nepíši často, tvůj problém je tak specifický, že jakékoliv vměšování, může být spíše na škodu, nežli k užitku, je složité někomu mluvit do života, i když je to někdy dobře myšleno, může to i ublížit. Ohledně načítání, je to těmi sarapatičkami, co se ti líbí, na to je nutná silnější RAMka.
      Štěstí milá Amelie, není v bohatství, ale bez zajištění je život velice těžký, ale ve dvou, pokud se k sobě chovají s úctou a slušně, se dá ledasco zvládnout a mnohdy, věci zdánlivě nepřekonatelné se nakonec stanou krásnou součástí života a jednou, je na vše s láskou vzpomínáno, jako já teď, vzpomínám na to krásné Aninko, jak jsi mi hezky řekla, tak mi říkal, jenom můj, drahý milovaný tatínek, doufám že za to jak nás všechny měl rád, je v nebi.

      1. Já vím, Aninko, že štěstí není v bohatství…. děkuji za Tvou krásnou reakci. Ten druhý odstavec mi mluví z duše. Díky Bohu, že jsem Tě poznala. Nemusím nic psát a Ty to řekneš za mne. Takové milé souznění duší. Bůh tě opatruj.

  6. To je opravdu nádhera! Tak jsem se vrátila do reality, abych tě pochválila za snění, kterého jsem se mohla zúčastnit i já. Máš opravdu skvělého muže, co by za to jiní dali a už by nic jiného ani nechtěli ani nepotřebovali. Můj muž je už teď ve stáří jak Mat a Pat a přesto si nestěžuji. A na co sama nestačím, o to někoho požádám. Mám děti, vnoučata a také je tu možnost požádat odborníky. Ale já jsem v podstatně skromný člověk, v životě jsme toho nikdy moc neměli, ani jako děti a přesto jsme měli báječné rodiče a suprové dětství.

    1. Moc hezky to říkáš, tak je to i u nás, s některými výhradami, ale ani tak se na život nezlobím, je to jak je a většinu článků píši k poučení právě těm mladým, aby věděli že ne vše se musí pořídit za velké peníze, že člověk je schopen si poradit i vlastními silami.

Zanechat Odpověď

