Ještě jsou ? 3 NORSKO

Krásy naší planety, které touží vidět mnoho lidí, ne každému se poštěstí si splnit své touhy a sny, Amálka píše, že má sen vidět severské země a jejich kouzlo, to láká mnoho lidí, čistou a panenskou přírodu záhadných fjordů a půlnoční slunce, každý člověk si povzdechne ach, polární záře to bych chtěl zažít a vidět to musí být krása, Prekestolen nejkrásnější vyhlídka, šest set metrů nad hladinou Lysefjordu, Briksdalsbreen, jedna z větví nádherného ledovce Jostedasbreenu, nebo uvidět nejznámější fjord vodopádů s poetickými jmény, “ Ženich“, Sedm sester a nevěstin závoj, je to zážitek s účinky na lidskou duši nepřekonatelný. 

This slideshow requires JavaScript.

Norsko je království  ( konstituční monarchie )
Soubor: Norway-map.png
Ukázkou krásné architektury je unikátní kostel Borgund, postavený r. 1180metodou Vikingsko Keltsko Římských stavebních metod, zachované runové nápisy jsou svědky starých kultur. Archeologické nálezy jsou neméně zajímavé řezbářské práce staré až 3000 let p.n.l.

http://www.youtube.com/watch?v=k_JBtXMqNis&feature=related


 Norsko se rozprostírá v západní části Skandinávského poloostrova od mysu Lindesnes v Severním moři po Severní mys v Severním ledovém oceánu , o celkové délce přibližně 1 700 km. Norské pobřeží je členité a dlouhé až 2 650 km, Některé fjordy sahají až 200 km do vnitrozemí. V blízkosti pobřeží se nachází množství malých ostrůvků a skjärov (plochých skal vyčnívajících nad vodní hladinu). Vnitrozemí je většinou hornaté (celým Norskem se táhne masiv Skandinávských vrchů), nejvyšší hora je Galdhøpiggen – 2 469 m), výše položené oblasti jsou trvale zaledněné . Řeky jsou krátké a prudké. V Norsku se nachází i vodopád Vinnufossen , který je nejvyšší v Evropě


Cesty po Norsku jsou pro nás Čechy velice drahé, vyprávěli nám naši přátelé, jak jsou služby s prvu i na naše poměry podezřelé, platí se za cesty i horské, za vstupy či vjezdy do měst, deset až dvacet norských korun. bagáž ponecháte uprostřed divočiny po doporučení průvodce, a po  jednodenní tůře a návratu je tam naleznete ( pokud je neukradnou Češi) budou netknuty a v pořádku, u nás věc nevídaná.

14 thoughts on “Ještě jsou ? 3 NORSKO

  1. Krásné jsi nás provedla Norskem. Nikdy jsem tam nebyla a vím, že už také nikdy nebudu, proto moc děkuji. Vím, že známí jezdí do Norska na ryby. Ale tuto krásu zatajili. Jsem ráda, že jsem to mohla vidět aspoň takhle.

  2. Bon début de semaine mon amie ANNA

    avec mes bisous ensoleillés

    tendresse de ton amie

    gros pourtoux de mon bébé d’amour Laika
    merci pour ce magnique billet

    1. En République tchèque, est météorologiques sans précédent est froid comme l’automne, le brouillard, la neige tombe dans les montagnes, vacances a mal commencé. Je n’aime pas Martin, je tiens à belles journées ensoleillées et heureux avec Laika. étreintes Anna

  3. Vždycky jsem si přála navštívit tyto severské země, nikdy se mi to nepoštěstilo a teď na stará kolena už nepoštěstí. Tak alespoň s tebou, Anno, z pohodlí domova

    1. Milá Naďo jsme na tom naprosto stejně, mám problém vyjít po schodech natož slézat nějaký horský terén, ještě tak se nad tou krásou proletět v helikoptéře, to by se mě líbilo, zdravím a přeji krásný nový týden. Anna

  4. Úžasná projížďka po severských krajinách. Nádherné vodopády a jezera, zajímavé stavby. Trochu strohá i majestátní krása hor a údolí. Všude je krásně…

  5. Tak tento článek, se svými fotkami i videi, mi stoprocentně kápnul do noty. Kam se hrabou pralesy a horké mořské pláže, na čistou severskou přírodní krásu. Toto bych někdy chtěla vidět na vlastní oči a protože vím, že je to nesplnitelný sen, mám radost z dnešních nádherných obrázků, nevím co dřív prohlížet a obdivovat. 😉

    1. BUDE TOHO JISTĚ HODNĚ, dovolené, krásné zážitky, fotky, vyprávění, toho bude celé léto dost, to jen já jsem takový požitkář, mám moc ráda těšení, tak vždy dovolenou oddaluji na nejzasší mez, abych si prodloužila léto.

  6. Musím se omluvit, již jsem to párkrát psala, že ODKAZOVANÝ prohlížeč na fotky jsem byla nucena zablokovat, někdo mě tam soustavně dával spam s přesměrováním na komerční stránky a tak některé fotky na mém blogu, PROSTĚ, AŽ DO JISTÉ DOBY NEBUDOU !!!

Zanechat Odpověď

