Ještě jsou 4

Místa a vědomosti po kterých neustále bažíme, toužíme a sníme chtěli bychom říci, tam jsem byl, nebo byla, pro mne jsou to mimo jiné i místa biblických pravd. Už jsem to tady presentovala a říkám to zas, má to pro mne velkou váhu a beru to do rukou, jen občas neb je to více než deset kilogramů. ENCYKLOPEDIE BIBLE . V této záhadné knize se snoubí věda s pravdami věčnými a záhady s historií. Archeologové a vědci , i celá vědecká elita současnosti i minulosti se podílela na této těžké knize a snažili se potvrdit, či vyvrátit vědecky víru. Ten kdo se o boha a víru nezajímá do detailů, většinou mávne rukou a půjde o stránku dál, přestane ho toto čtení zajímat, hned po prvních přečtených slovech. Je to tím že dnešní lidé tyto vědomosti nemají, nikdo je k tomu nikdy nepřivedl a neřekl jim jak zajímavá a záhadně krásná tato dějinně dokázaná fakta jsou. A místa jsou neméně krásná a mnou toužebně vyhlížená kdekoliv a kdykoliv, ať je tím zdrojem cokoliv dnes dostupné, toužím to vidět a vědět.  
odkaz :  http://www.verite.cz/us/vychazi-nova-kniha-prava-mista
odkaz :  http://zidovskehrbitovy.cz/index.php?id_cat=111
odkaz :  http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/114787-chram-narozeni-pane-miri-na-seznam-unesco/
odkaz :  https://annapos.wordpress.com/2011/05/05/zahadno/
Kfar Nahum, Ježíš se tam usadil po odchodu z Nazareta, důvod byl historicky dán, měl se tam potkat se svými budoucími učedníky, rybářem Petrem, žil tam i Ondřej a Marek, který později sepíše vše co s Ježíšem prožil, například vzkříšení z mrtvých dcery úředníka chrámu (sinagogy), Jairus a zázračná uzdravení mnoha lidí, jistě, můžete říci, ať to někdo dokáže, jenže, místo stále existuje a je dějinně dokazatelné. 

Klášter v blízkosti domu sv. Petra, vystavěném v prvním století př. naším letopočtem.

Petrův dům.

bibl.1

bibl.3
bibl.4

Je to špatný překlad, ale kdo chce porozumí. místa historie lidstva jsou různá a stále zůstávají velkým tajemství, různé hlásné trouby apokalypsy se snaží prohlubovat hloupé pověry a nesmyslné vize v mladých lidech a mnoho jich,  místo aby se věnovalo vědě a studiu, nechává se unášet a ovlivňovat dětskými pověrami, četba a studium se stává nudnou záležitostí a do jednoho pytle naházejí s rozumem i hloupost, mnohdy se ani nesnaží se přesvědčit na vlastní oči a uši o některých pravdách, jen rozšiřují a papouškují, co kde slyšeli a viděli.

Neustále si říkám to si přece nikdo nevymyslel, jsou důkazy a velice hmotné, o tom jak“ půjdeme spolu do betléma“.
bibl.7
Biblická historie by měla být součástí každého lidského vědění, a od dětství by se měla stát součástí lidské vzdělanosti

10 thoughts on “Ještě jsou 4

  1. Bible je bezesporu knihou knih, taky mám tři různá vydání ve své knihovně a pravidelně v nich listuji. Ona historická místa, kudy chodil Ježíš, mne taky lákají k návštěvě, ale vše má svůj čas. Jak mi říkal jeden farář, kterému bylo 75 let – cestovat musíme, dokud jsme mladí 🙂
    Jinak máš moc zajímavý blog, taky sem občas zajdu… A díky za komentář u mne, možná jsme se špatně pochopili ohledně toho „amerického úsměvu“ – odpověď v komentáři u mne. Hezký večer, Petr

  2. Nejsem věřící, ale Bible má čestné místo v mé knihovně. Při četbě si také dávám do souvislostí historicky doložené události s těmi, které jsou v Bibli popsány.
    Píseň písní, kterou jsem četla několikrát je nádherná.
    Můj život by se možná odvíjel jinak, tatínkova maminka byla hluboce věřící a my děti, jsme se s ní modlili. Ale táta si za války prošel lágrem a tam ztratil víru v Boha. Já vyrůstala v padesátých letech, tehdy se víra „moc nenosila“.

    1. Chodím k tobě číst, člověk nahlédne do myšlení člověka a ať chce nebo ne vchází tím do jeho života, říkáš, že jsi nevěřící a to není pravda, ty sama tomu přece nevěříš, nevěřící je ten kdo popírá, a ty miluješ lidi, svou rodinu, přírodu, tak nejsi nevěřící, za nevěřícího považuji toho kdo svými skutky dělá zlo a napomáhá tomu aby zlo zvítězilo.

      1. V tom máš určitě pravdu. Asi jsem to napsala hloupě, tedy nevěřící jsem ve smyslu církve. Kostely navštěvuji jako historické památky, ale nevěřím, že existuje Bůh. Asi jsem hodně ovlivěna mým tatínkem, který vždycky říkával: „Kdyby Bůh existoval, nikdy by nemohl dopustit to, co se dělo za války“. Moc o svém pobytu v lágru nevyprávěl, jen útržky vzpomínek, které určitě hezké nebyly.

        1. Můj tatínek o válce také nechtěl nikdy mluvit, museli si prožít hrozné věci, jaké my si neumíme ani představit a tím víc se bojím zla v nás lidech a mým snem a touhou je, aby TO lidstvo v sobě dokázalo překonat a na to potřebuje pomoc. To není bůh kdo je zlý a my jsme měli možnost, ale zavrhli jsme ji a dostali svobodnou vůli se rozhodnout jak chceme žít, máš pravdu v tom že láska k lidem se nedostává v kostele darem, tu musí člověk hledat v sobě. A jen bůh ví kolik generací to ještě bude trvat.

    1. Děkuji milá Ash, za to přání, já už mám málo těchto ctižádostí, to spíše přeji já tobě a všem mladým lidem, aby se tam podívali a aby je tato tematika začala zajímat.

  3. Moc ráda bych navštívila biblická místa v Izraeli, ale dost se zlobím na katolickou církev, která nechala na místech kde se nacházel Ježíš, postavit velkolepé chrámy. Určitě by se mi, jako připomínka Ježíšova narození, víc líbil prostý chlév s jesličkami, než obrovský kostel, plný zlata.
    Je taky moc prima, že se vědci celého světa snaží dokázat pravdivost nespochybnitelných historických událostí provázející Ježíšův život, ale k samotné osobní víře jednotlivého člověka, toto není důležité. Apoštol Pavel v dopise Židům 11 píše „definici“ víry – Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme a být si jist tím, co nevidíme. 😉

    1. Vždy a ve všech dobách, církev byla církev a víra je víra, je to jako v tom vtipu, v Římě na Vatikánském náměstí, říká Roubíček Abelovi, viděj…..tomu říkám firma……. a to začínali bosí a s jedním oslíkem. Ale zastávám názor, že je lépe postavit jeden kostel, nežli letadlovou loď. V posledních letech se církev hodně polepšila, za Jana Pavla se udělalo mnoho dobrého, nechme je v klidu a míru rozjímat, je to lepší nežli války.

Zanechat Odpověď

