Měnit?

Když jsem byla mladší bylo to mé krédo. ZMĚNA JE ŽIVOT, ne že bych měnila ráda vše a za každou cenu, to ne ale často jsem měnila, životní styl, zařízení svého bytu, pozici místností, zahradní architekturu, své pobyty v různých zemích, jen muže mám celý život jednoho jediného a ten to se mnou neměl po této stránce nikdy lehké, z ničehož nic, jsem dostala třeba nápad, že přestavíme dětem, jejich ložnici na půdě našeho rekreačního  domku, tak aby to bylo překvapení, až přijedou z letního tábora, a to se stalo jak jsem si to vymyslela a nikdy jsem nepotřebovala žádné řemeslníky v domě neb můj muž se umí postavit ke každé práci čelem. Nevím co to je si pozvat elektrikáře, zámečníka, truhláře, tesaře, nebo zedníka celý život tyto práce dělá můj manžel sám a není to nikdy žádné odfláknuté dílo, za které se platí velké peníze, je to pořádná řemeslná práce, udělaná s rozmyslem a estetickým cítěním, udělat pro mne kus krásného nábytku, je sice na delší dobu, ale udělá ho, například skleník rekonstruoval takřka z třísek které z něho zbyli na půdě po mamince, dnes stojí v naší jídelně a je krásný, mám v něm nejmilejší suvenýry od dětí a mé milé panenky. 

Dlouhá léta nám náš malý domeček stačil k naší rekreaci, ale když jsme se rozhodli, že se přistěhujeme na trvalo, bylo nám to tady malé protože jsme předpokládali že se sem bude sjíždět celá rodina, není tomu tak a v době současné je to tak velké že úklid a údržba jsou někdy pro nás až neúnosné. mým snem vždy byla taková malá zimní zahrada a tak když jsme přistavovali, můj muž mě zkrátka a jasně řekl, nebudu dělat nějaká provizoria, pro ty tvé kytičky a postavil malou zimní zahradu, tedy zahrádečku, kam v zimě ty své kytky zazimuji a také slouží jako ústřední topení, protože skoro celý domek je otevřený a teplo stoupá nahoru, sluníčko je naše topení. Tohle vše píši, abych pochválila svého manžela, jak je šikovný a tak dnešní lehkomyslná rozhodnutí měnit nebo ne, dost dobře nechápu, jestli ho miluji nebo on mne co myslíte, vyměnili by jste ho, láska a úcta po čtyřiceti pěti letech manželství. Jak lehce se dnes lidé rozhodují pro rozchod, kde není úcta. 

To vše dělal můj manžel vlastníma rukama, i stojany na nichž stojí květiny, tedy mimo kytiček to je zase moje práce. 

22 thoughts on “Měnit?

  1. Aničko, tvůj manžel je opravdu nadaný člověk, který se umí postavit k práci a vytvořit něco hezkého (ono postavit se k práci není všechno, musí mít cit v rukách, představivost, šikovnost a chuť tvořit.) Tvůj manžel není možná umělec, nemaluje obrazy, nesochá sochy, ale je zatraceně dobrý řemeslník a to, co udělal, je fantastické. Ten skleník (vitrína?) je úžasný, v obchodě bys za to dala majlant. Takhle to máš nejen levně, ale máš před očima i důkaz, jak moc je tvůj muž šikovný. A taky tě má rád, proč by ty krásné věci pro tebe vytvářel?
    Zimní zahrada je taky úžasná, moc krásné posezení, už jsem to myslím jednou u tebe obdivovala.
    Že jste spolu takovou dobu, je také obdivuhodné, mnohé manželství nevydrží, asi to chce nejen lásku, ale i toleranci a kamarádství a taky umění se smát.

    1. Drazí přátelé, Vendy, Signora a Pavle, Děkuji vám všem za toho mého drahého „dědka“, pokud bych ho donutila to číst, byl by jistě potěšen a polichocen, pokud by to co my tady děláme nepovažoval za ztrátu času a za blbosti z nudy, přiznávám že někdy mě to také napadne, jsem-li v presu a u počítače vysedávám po nocích, zplodím to co jsem považovala za důležité, a nikdo to nečetl a čeká mne mnoho stojící práce, která nesnáší odklady, potom volím a dlouho tady nejsem.

  2. Já se bez mučení přiznám, že žádný Ferda mravenec nejsem. Možná že jsem v dětství musel nejprve makat doma kolem hospodářství a potom byla teprve zábava, v pubertě jsem se zasekl a ten zásek mi drží asi ještě teď. Svým způsobem života jsem spíše bohém, než domácí kutil.
    Máte Anno doma hotový poklad a Váš manžel má to samé ve Vás. 🙂

  3. K Tvému dotazu Měnit? bych řekla – nikdy.
    Takoví muži jsou vzácní. Můj muž je také takový Ferda Mravenec – práce všeho druhu. Udělal i nábytek a za celý náš společný život jsme v bytě moc řemeslníků neměli, snad jen na výměnu oken, zavedení plynu a telefonní mechaniky. To vše ostatní zvládl sám. Jsme spolu 37 let a já bych taky neměnila.

  4. Kikou mon amie ANNA

    Je te souhaite un bon Dimanche … chez nous pluvieux !!!

    Bisous tendresse de nous deux

    gros poutoux de ce magnifique petit chien au regard si expressif 🙂

    calinous de ma Louve Laika

    ton amie Martine

    tes changements dans ta maison son magnifiques wow))) j’aime beaucoup Anna

    1. Ale to je vzácná návštěva, aby život byl pestrý, je nutno brát na vědomí i jiné názory nežli je ten můj, jsem co se týká životů jiných lidí, dost tolerantní a jak si kdo ustele tak si i lehne. Ale na ten svůj jsem dost pyšná, a ve svém věku, mohu říci že těžko bych hledala nějaký lepší způsob soužití, až na několik drobností, které jsou přehlédnutelné, a již dávno pominulé.

  5. Milá Aničko, měla jsi v životě velké štěstí, že jsi potkala tak vzácného muže. Toho bych si hájila proti všem, třeba i s flintou v ruce. 😀 Je moc šikovný. Smekám před ním.
    Také jsem v mládí měla chuť stále něco měnit, ale svého muže ne. Jak člověk stárne, víc lpí na starých dobrých věcech. Dnes mě spíš změny děsí. Ještě, že je vše na svém místě. 🙂
    Nevěřila bych, že ten skleník byl kdysi na vyhození. Muž ti ho krásně opravil a máš památku jak na maminku, tak na různé další události.

    1. Bohudíky už nemusím, má sedmdesátku na krku, ale byli doby kdy by ho leckterá chtěla, hlavně pro tu šikovnost a pracovitost, ale já jsem ho nedala.
      Obrázky a Animace pro Lide

  6. Krásný domov a životní lásky, které vidíte vyjít z vašich každý word1
    Máš štěstí, že Vážení Anna a přeji, abys byla šťastná jako vždy!
    Dobrý léto můj přítel

  7. Bon week-end du 15 Août mon amie ANNA

    Merci pour vos nombreux commentaires à l’occasion de l’anniversaire de
    ma princesse d’amour Laika

    bisous tendresse

    ton amie martine

  8. Šikovnej chlapík!!! Moc pěkná práce. 🙂
    A ke vztahům: myslím si, že dobrým předpokladem stálosti je, krom dlašího, třebas i to, když se ve vztahu setkají partneři pracovití, když se žádný z nich nechce jen „vézt“, pak je šance na dobrý a trvalý vztah hodně vysoká. Vám se to zcela zjevně přihodilo. 😀

    1. Tak to musím oponovat, mě se to nepřihodilo, protože, když se někomu něco přihodí je to věc náhody, a slušné soužití, nikdy není věcí náhody, na tom se musí celý život pracovat, ono to není nikdy samo sebou a musí na tom pracovat oba.

      1. Přihodilo se Vám to setkání dvou pracovitých a nesobeckých lidí-základní podmínka. Pochopitelně nestačí jen to, přesně jak to píšete -musí se stále a oboustranně chtít. 😉

  9. Je takové hezké České přísloví, není kostelíčka aby v něm nebylo kázáníčka, měnit to my už nebudeme Libuško to mladí by se měli zamyslet nad svými vztahy a uvědomit si že poblouznění lásky je pomíjivé vždy, ale setrvat v dobrém i zlém a najít klid a pohodu, je něco co musí mít určitý vývoj a musí se k tomu dospět léty tolerance.

  10. Milá Aničko! Ty to určitě víš, ale musím ti to napsat. Máš doma poklad! A toho si važ! Neznám moc takových šikovných a vytrvalých mužů jako je ten tvůj! Klobouk dolů! Je vidět, že se máte pořád rádi, to byl vždy můj sen, abych měla manželství jako měli moji rodiče. Bohužel, mně se to nepovedlo, ale vždy mám radost z těch, kterým to vyšlo. My máme letos v říjnu 30. výročí a myslím, že i to je dost. No, vzhledem k tomu, že synovi bude v březnu 50 tak je vše jasné, proč v mém věku jen tak „málo“. Přeji vám ještě hodně zdraví, lásky, tolerance a radosti do dalšího společného života! Ježurka

Zanechat Odpověď

