ZEMĚ

 MATKA
POSANA

Země má nádherná, matko má,
pšenice klasy, tvé zlaté vlasy,

jezera, blankyt očí tvých modrých,
matko má, země nádherná.

Zeleň lesů, šatů tvých temných,
démanty noční rosy, jež královny jen nosí,

mlhami, závoj halící a červánky ranní na líci,
matko má země nádherná.

Sopky, na tvé kůži, kvetoucí kytice růží,
barví krvavě obalky tvé.

Bílé, ledovců pláně, z nás lidí šednoucí skráně,
matko má, země nádherná.

ZEMĚ JE PŘEKRÁSNÉ MÍSTO,

PODÍVEJTE SE NA JEJÍ KRÁSU,  

na obrázcích na odkazech. 

70975 

odkaz : NA OBRÁZKY 

747002

Takelamagan_ZH-CN1555042610


					
17 thoughts on “ZEMĚ

  1. Kikou mon amie Anna

    mon passage pour te souhaiter un

    J’espère que le temps est meilleur que par chez nous
    enfin … soleil dans nos coeurs

    bisous tendresse

    calinous de ma louve Laika

    martine

  2. Milá Anno, já sem taky koukám a protože té krásy je tady na mne pořád taková spousta, že bych se v ní utopil, zase zacouvávám bez komentáře, abych se sem příště znova, celý z té záplavy ochablý, obdivně dívnul.. :-))

    1. Google Earth, je mojí dlouholetou vášní, tyto obrázky najdete, na tomto programu, milí přátelé, já v zimě posedávám u této aplikace a popojíždím prostřednictvím malých foťáčků po tom božím světě a vidím-li něco krásného tak vám to vystřihnu nůžtičkami, což je věc legální a potom vám je sem dávám, aby jste se mohli radovat s těch krásných míst se mnou. Děkuji vám signoro a Břeťo za pochvalu.

    1. Moc děkuji Aničko, jsem ti vděčná, vím jak jsou tyto věci pracné, a já jak stárnu mám nějak méně času na počítač, zahrada domácnost mě nějak zmáhá a jak říká Břetislav, nestíhám, a tak dokáži ocenit práci druhých a jsem šťastná, mohu-li se podívat na něco pěkného u tebe, velice mě lákala tvá soutěž, ale musela jsem odolat, mám dilema, jestli zahradu vyplít nebo planýrovat, přerůstá mě přes hlavu.

      1. Tak aspoň doufám, že se podařilo zahradu vyplít, já už na to rezignuji, a udružuji ji z posledních sil. A to nemám zahradu, ale jen předzahrádku, jenže je samý kámen a strašně blbě se to okopává, navíc nemůžu dělat úpravy a změny, jak bych chtěla. protože tu zahrádku spravovala moje mamka a má tam naseto mezi kvítkama i různých bylin, a když nějakou vykopnu, tak je to tragédie okresního formátu. Bohužel, už se nemůže zahrádce věnovat, má svoje roky a je nemocná. Plevel je děsně rvavý a nezdolný, připomíná mi novodobé zlatokopy a naše politiky – množí se a drží se, ač se člověk snaží ze všech sil ho zlikvidovat nebo omezit.

        K tvému přání, Aničko – taky ti přeji všechno nejlepší k svátku, chladná rána docela uvítám, protože ty vedra už jsou ubíjející.

        A moc ti děkuji za přání, je opravdu krásné, ale bohužel se obávám, že mi nepatří, aspoň ne v tomto údobí. Já totiž nejsem Anna, tedy Anna s dvěma n, ale moje přízvisko ANA (s jedním n) je jen vyňatá část jiného jména. Když jsem zakládala blog, měla jsem dva nicky – Vendy – a pro vážnější komentáře jsem zvolila právě nick neboli přezdívku ANA. A s tímhle jsem proplouvala oběma blogy po několik měsíců a vlastně let… Takže, ANA ano, Anna ne… je mi líto, že došlo k takovému omylu. Že jsi mi říkala Aničko, jsem brala, protože ANA se dá sklonit i do ANIčky. Ale svátek nemám, ten už jsem měla vlastně v dubnu…
        Doufám, Aničko, že tě to nějak nemile nepřekvapí a že se tě tento omyl nedotkne. To by mě opravdu mrzelo, protože si tě vážím, nosíš v sobě hodně lásky a tvůj blog je plný krásných věcí…
        Jestli chceš, tak můžeš tento komentář smazat, není k tématu… napsala bych ti do Zprávy autorovi, ale nemohu to tady nejít.

        1. JÁ UŽ JSEM TAKOVÝ SAMOROST, že si vás tajnosnubné kytičky musím pojmenovat a tak pro mě jsi Anička, protože už jsem si zvykla, tvé komentáře bych nejraději vždy publikovala, jako články, protože je mě vždycky líto že mimo mě to bude číst málo lidí a je to škoda. Děkuji a objímám tě Anna

          PS zase to nedatuje správně, tak jsem tento komentář našla až dnes, už mě ten binec na blozích začíná zmáhat, píši z voleje a ono to tam pětkrát není.

  3. Báseň je nádherná, dal by se podle ní namalovat obraz.
    Fotky jsou opravdu překrásné, je vidět, že jsi je vybírala pečlivě.
    K fotkám samotným – za ty roky brouzdání po různých galeriích a blozích, viděla jsem tolik nádherných fotografií, že by se z toho dala udělat mega galerie.
    Navíc jsem dostávala překrásné fotky emailem, v prezentacích – dnes jsem se naučila je skenovat z obrazovky a postupně je chci dávat i na blog (podobně jako tenkrát oblaka, na kterých se dá „surfovat“.
    Nádherné fotky!

    1. Je to moc hezký nápad Aničko, mnoho lidí by to jistě ocenilo, já jsem tyto obrázky sbírala mnoho let, kdy to ještě bylo daleko jednodušší, mám je některé na CD, a potom není těžké to dát dohromady, tyto jsou s Windows live kde mám nějaké složky, které používám pro blog. ty oblaka jsem u tebe viděla, jsou moc pěkné mám na W. L. podobnou složku, pár obrázků z ní jsem tady také publikovala. děkuji za návštěvu a hezký víkend. Anna
      Obrázky a citáty na profil Lidé

  4. Ano, země je nádherná, fotografie zajímavé, ale já surovec, nemám takového krasoducha, na mě je to moc patetické a obrázky země mám ráda prostší. To víš Anno, člověk se nezavděčí všem, doufám, že to ode mě bereš jako můj upřímný názor.

    1. Jistě milá Naďo, nejsme všichni stejní a to je snad dobře, nikdo nás neudělal přes kopírák, já si život přislazuji i kýčovými barvičkami a mám je moc ráda neopovrhuji ani sladkými obrázky zpestřují mě život, styl je styl a tvého striktně daného si vážím. Hezký víkend přeji
      Obrázky a Animace pro Lide

  5. Dobré páteční ráno, zdravím a přeji, ASH i JARUŠCE slunečný den tady na horách je krásně modro. Jak se vám líbili obrázky naší matičky země, vybírala jsem ty nejkrásnější co jsem měla.


  6. S tím souhlasím. Naše Země, je krásné místo, jsem přesvědčená, že žádné druhé takové, v širém vesmíru není. Měli by jsme si ji vážit a pečovat o ní. 🙂

Zanechat Odpověď

